איך לבחור נכון תקליטן לאירועים

אין מסיבה בלי תקליטן, שיעלה את מפלס מצב הרוח, יעשה שמח, יצור את האווירה המחשמלת ויקפיץ את כל המוזמנים לרחבת הריקודים. תקליטן טוב מביא עמו עוצמה אדירה ואת הקסם לשדרג כל חגיגה. מה חשוב לבדוק לפני שמזמינים DJ ואיך לרקוח עמו את ההפקה המושלמת? טיפים שייקחו אתכם ישירות לתקליטן הנכון ולאירוע בלתי נשכח.

הדרך לגיבוש החלטה באיזו תקליטן לבחור מתחילה בסקירה של תקליטנים באזור של האירוע או באזור מגוריכם. חשוב לאסוף המלצות וחוות דעת על תקליטנים שתיקלטו באירועים מהסוג שלכם, בין אם זה אירוע אישי או עסקי או בסגנון מוסיקלי מסוים ולשמוע מהם על התפקוד של התקליטן והביצועים שלו. לאחר שאספתם מספר שמות, חשוב ליצור קשר ולבחון האם יש כימיה עם הדיג'יי, האם הוא זמין בתאריך של האירוע ויכול להגיע ליעד המבוקש ולתאם שיחת תיאום ציפיות הן מבחינת הקונספט והתקלוט והן מבחינת המחיר.

תקליטן לאירועים

תיאום מוסיקלי – שם המשחק


חשוב שהתקליטן יבין מה החזון המוסיקלי שלכם על מנת שיוכל לגבש פלייליסט שתואם להעדפות המוסיקליות שלכם או של המוזמנים ועם זאת, יביא גם המלצות משלו לאור היכרותו המעמיקה וניסיונו הרב עם קהלים מסוגים שונים, במיוחד עם קהלים מאתגרים. הוא זה שמכיר את הלהיטים הגדולים, השירים הכי עדכניים נכון לעכשיו, איזו מוסיקה "מרימה" אירוע ומתי להשתמש, למשל, בצעדה לחופה, במעבר בין חוץ לפנים, משלב קבלת הפנים לסעודה המרכזית וכדומה.
תקליטן לאירועים הוא גם מי שמצויד בציוד טכני מתקדם על מנת לשכלל ולמקסם את הביצועים וחשוב לבחון מה הוא מביא עמו וכמו כן, האם הוא מציע עיבודים מקוריים משלו לשירים מוכרים על מנת לייצר פסקול מוסיקלי בלתי שגרתי ייחודי לאירוע שלכם.
כאשר בונים תכנית מוסיקלית לרוב נלקחים השלבים השונים באירוע – מוסיקה של קבלת פנים אינה דומה למוסיקה בשיאה של מסיבת הריקודים, נטייה מוסיקלית, התאמה של המוסיקה לטיימינג של האירוע (יום, ערב), סוג האירוע (פרטי, עסקי, חתונה, בר/בת מצווה). כדאי לשמור על תמהיל מגוון כך שיהיו שירים שיתאימו למגוון אוכלוסיות והעדפות באירוע מגוון מבחינה מוסיקלית כדי שכל אחד ימצא את הסגנון המוסיקלי המתאים עבורו לאורך האירוע. אפשר כמובן להפקיד את התכנון בידיו של התקליטן אבל כדאי לגבש אסטרטגיה מנחה על מנת שהמוסיקה באמת תתאים לחזון המוסיקלי שלכם.

האישיות של התקליטן היא חלק מההצלחה


יש חשיבות רבה גם לאישיות הבימתית של התקליטן – שתהיה לו הכריזמה הדרושה למשוך את כולם לרחבת הריקודים ולתת שואו כשצריך ביצירת חוויה מוסיקלית סוחפת. אפשר לראות צילומי וידאו מאירועים בהם תקלט או להגיע פיזית לאירוע לדוגמא על מנת להתרשם מהתפקוד שלו בזמן אמת, מהקשיבות וההכלה שלו למוזמנים ולבעלי השמחה. בכל מקרה, אפשר תמיד לנהל מו"מ על המחיר, משך זמן הפעילות שלו וכמובן לסנכרן מראש את רשימת השירים ולהשאיר גם מקום להפתעות. מומלץ לבצע פגישה מקדימה או שיחה מקדימה בין התקליטן לאולם האירועים על מנת לבדוק התאמה של התשתית הטכנית להצלחת האירוע מהבחינה המוסיקלית – אקוסטיקה, רמקולים. יש להכין את ה-DJ במידה ומדובר באירוע המתקיים בחוץ לעומת אירוע תחת קורת גג או בחלל מקורה.

 

שדרוגים שעושים הבדל


כדאי לבדוק האם התקליטן מציע כל מני שדרוגים לאירוע כמו למשל, גימיקים וקישוטים לרחבת הריקודים או אפקטים שקשורים לתאורה ולייזר וכמובן אפקטים שקשורים לאיכות ורמת הסאונד. השקיעו בתקליטן מקצועי ומיומן, שיודע כיצד להלהיב את הקהל ולבנות תכנית מוסיקלית בהתאמה אישית לאירוע וכמובן – להרשים בביצועים.