איך להתכונן לצילומי תדמית

צלם אירועים

לאחרונה יותר ויותר בעלי עסקים ואנשים פרטיים בוחרים לפנות לצלמים מקצועיים ולהשקיע בצילומי תדמית ממבחר סיבות, ביניהן עסקיות ואישיות. צילומי תדמית נועדו כדי לשפר את התדמית שלכם או של העסק שלכם, או לשלב את שניהם יחד. המטרה היא לגרום לתגובה חיובית גבוהה יותר אצל האדם שיראה את הצילומים מהצד השני. הפקת הצילומים לרוב תשלב בתוכה אלמנטים מתחום העיסוק או העניין שלכם כדי לקדם את המסר שתרצו להעביר בעזרת התמונות.

למי מתאימים צילומי התדמית?

אם אתם בעלי עסקים ורוצים להעלות את הרמה של העסק שלכם ולקדם אותו, או שאתם אנשים פרטיים שרוצים לשפר את נראות חשבונות הלינקדין / אינסטגרם / פייסבוק שלכם, צילומי התדמית יתאימו לכם וישפרו משמעותית את הצורה שבה הלקוח / החברה תתפוס אתכם.

בחירת מיקום צילומי התדמית

קיימות כמה אופציות לבחירת המיקום לצילומי התדמית וכל אחת מהן משרתת מטרה אחרת.

  • צילומים בתוך המשרד / העסק – יתאימו לכם אם אתם מעוניינים ליצור תדמית של בעל עסק ולשלב את תחומי העיסוק בתמונות על מנת לקדם גם את העסק, לרוב יהיו מצולמים בתוך המשרד / קליניקה / עסק כדי להעביר את המסר השיווקי ותחום העסק בנוסף למסר המקצועי של התמונות.
  • צילומי חוץ / סטודיו – מתקיימים בכל סביבת חוץ שאתם / הצלם תחשבו שמתאימה לתוצאה המבוקשת, יכולים להתקיים גם בסטודיו סגור. צילומים מהסוג הזה יתאימו לכם אם אתם פרילנסרים או בעלי עסק ללא משרד פיזי. יכולים להתאים גם לשימוש אישי ושיפור הנראות שלכם בסושיאל מדיה / אתרי היכרויות / ראיונות עבודה או להרחבת תיק עבודות אם אתם שחקנים/יות / דוגמנים/יות.

מה החשיבות של צילומים אלה?

  • קידום העסק – צילומי תדמית אם מתקיימים במקום העבודה משלבים בתוכם את סביבת העבודה שלכם ויכולים לשמש כבסיס לשיווק העסק, יוצרים מאגר תמונות מאזורים שונים בעסק ומאפשרים הצצה של הלקוח אל סוגי השירותים שהעסק שלכם מציע. בעל עסק שמשקיע בצילומי תדמית בין אם באזור העבודה או מחוצה לו יוצר תחושה של מקצועיות ואיכותיות אצל הלקוח שרואה את התמונות הללו ובכך משווק את העסק בצורה חיובית. תמונות אלה יוכלו לשמש אתכם גם כבסיס לתוכן בסושיאל מדיה וככלי ליצירת זרימת לקוחות נוספת לעסק.
  • חיזוק התדמית האישית – צילומים מהסוג הזה יכולים לחזק את התדמית האישית שלכם בין אם אתם בעלי עסק או אנשים פרטיים. אנשים נוטים לקחת ברצינות יתר את אלה שמשקיעים בתדמית החיצונית שלהם. בין היתר הצילומים יכולים ליצור תחושה מסוימת אצל אותו אדם / לקוח שרואה את זה, למשל מקצועיות / רצינות / חינניות / סמכותיות / ביטחון עצמי והכל בהתאם למה שתרצו להעביר מהתמונות. זכרו שאין הזדמנות שניה לרושם ראשוני.

 איך להתכונן לצילומי תדמית

יש כמה תחומים חשובים שצריך לשים לב אליהם, מלבד מיקום הצילומים כפי שצוין למעלה, חשוב לשים דגש על בחירה נכונה של צלם, תקשורת נכונה איתו ועל הנראות ביום הצילומים עצמו.

  • בחירת צלם – חשוב לוודא שבוחרים צלם שמבין את הצורך שלכם בצילומי התדמית. תקשורת נכונה עם הצלם זה אחד האלמנטים הכי חשובים מכיוון והוא זה שיקבע בסופו של דבר איך יראו התוצאות של הצילומים. בנוסף חשוב לבחור במישהו שאתם מרגישים בנוח לידו והוא מצליח להוציא ממכם את המיטב ביום הזה. תדברו עם הצלם על מה אתם רוצים לשדר בתמונות ותנו לו להדריך אתכם מבחינת ההפקה של סט הצילומים, בחירת תנוחות הצילום ועוד, צלם מקצועי ידע להוביל את הצילומים בדיוק לתוצאה שתרצו להשיג.
  • נראות ביום הצילום – בצילומי התדמית אתם צריכים להיראות במיטבכם ולשדר מראה מסוים בהתאם לתוצאה שאותה אתם מעוניינים להשיג. מומלץ ללבוש בגדים שמחמיאים לכם ומשדרים את המסר המתאים, אם אתם לא יודעים במה לבחור או מה מתאים אפשר להתייעץ עם הצלם או במקרה הצורך לשכור שירותי סטיילינג. יש לדאוג לשיער ואיפור מסודרים ולא מוגזמים, שוב אם אין לכם ניסיון בנושא כדאי לשכור מאפר/ת ולקפוץ למעצב/ת השיער במידת הצורך.

    דבר לא פחות חשוב הוא כל נושא הפרטים הקטנים בנראות שלכם, אם אתם מרכיבים משקפיים תוכלו לשקול שימוש בעדשות מגע ליום הצילומים. יש לשים לב לתכשיטים שאתם עונדים וכמובן לציפורניים שיהיו מסודרות.

  • מאוד חשוב להגיע ליום הצילומים עם הרגשה טובה וביטחון עצמי, אלה ישפיעו באופן ישיר על התמונות שלכם. בנוסף תפנו לזה זמן כדי שלא תהיו לחוצים וקחו בחשבון לפחות שעתיים של תמונות.