טיפים לצילום תמונות עסקיות

טיפים לצילום תמונות עסקיות

האם בעיניכם הצילום עדיין מתקשר למצלמות חד פעמיות שבהן השתמשתם במחנה הקיץ? האם חוויית צילומי הסלפי נחשבת בעיניכם כהוכחה לכישורי הצילום העיקריים שלכם? אם כך, הגעתם למקום הנכון.

אם הבוס ביקש מכם כמה צילומי מוצר איכותיים לצרכי קידום העסק או כדי להשתמש בהם לפרסום מקוון, אין סיבה להיכנס לבהלה ולהתחיל להזיע. אין ספק שאתם יכולים ללמוד כל מה שאתם צריכים לדעת בעזרת כמה טיפים ורעיונות לטכניקות צילום המשמשות מטרות שונות בעולם הפרסום, החל מצילום על שילוט לעסקים וכלה בצילום שיפורסם במגזין המקוון.

טיפים לצילומי מוצר למתחילים

בין האופטימיזציה של נתוני האתר המקוון לבין יצירת תיאור המוצר לאמזון – רוב הסיכויים שלא נשאר לכם מספיק זמן כדי ללמוד את אומנות הצילום. לפיכך, נתחיל בשלושה טיפים בסיסיים למתחילים בצילומי מוצר.

טיפ מס׳ 1 – להשתמש בתאורה נכונה

נתחיל בתאורה הנדרשת לצילום מוצרים. ללא תאורה מתאימה, גם המוצר וגם הרקע – לא יופיעו בהתאם למה שדמיינתם. רקע לבן ללא תאורה, לא ייראה לבן בצילום אלא אפור.

יש שתי אפשרויות לתאורה המתאימה לצילום מוצרים:
– תאורת סטודיו
– תאורה טבעית

מה יסייע לכם לבחור בסוג התאורה המתאים לפרויקט שלכם?
– המוצר המצולם
– מטרת הצילום
– הפלטפורמה עליה יפורסם המוצר

תאורה טבעית יכולה להתאים מאוד לצילומי מוצרים הכוללים פריטים אכילים, אנשים ובגידים. כאשר תמונות אלה בעלות המראה הטבעי, יכולות להיות מעולות בהקשרים של המדיה החברתית, כמו אינסטגרם. אם אתם מצלמים בפנים, כדאי לסדר את המוצר מול החלון כדי להשיג את כל האור הטבעי האפשרי. מצד שני, אם אתם מסוגלים לצלם את המוצרים שלכם בחוץ, עשו זאת!

על תאורה טבעית – השעות הטובות ביותר לצילומים אלה הם שעות הבוקר המוקדמות ושעות אחר הצהריים המאוחרות, כאשר השמש עדיין בשמיים אבל לא חזקה מדי.
עדיף גם לצלם בימים מעוננים. קחו בחשבון שאם תצלמו בחוץ בצהריים כשהשמש מכה בעוז, הצילומים שלכם יוכו בסנוורים.
על תאורה מלאכותית – אם המוצר שלכם משמש בעיקר לבית (למשל, כלי בישול), כולל גם פרטים קטנים (למשל, עיטור אומנותי), או אמור להימכר אונליין, עדיף לבחור בתאורה מלאכותית.
אם אתם לא מצויים בסודות התאורה המלאכותית, זה הזמן לחפש מדריך מקצועי מקוון, שיעזור לכם לבנות מערך פשוט של אולפן צילום שיעזור לכם בצעדיכם הראשונים.

טיפ מס׳ 2 – השתמשו בחצובה

חצובה אולי נשמעת כמו ציוד טכני חנוני ולא הכרחי, אבל חצובה תורמת רבות לבהירות הצילום ולאיכות תמונת המוצר שצילמתם. חצובות הן לא בהכרח יקרות וגם לא קשות לתפעול!
חצובות הן בעצם עמדות המייצבות את המצלמה שלכם ומגינות עליה מפני ידיים רועדות. שימוש בחצובה יבטיח לצמצם את הטשטוש, מה שכמובן קריטי אם אתם רוצים שתמונות המוצר שצילמתם ייראו מקצועיות ואיכותיות.
השוק מציע מבחר חצובות בטווח רחב של מחירים ועבור כל סוג של מצלמה. בצילומים הבאים שלכם כדאי להקדיש רגע אחד נוסף להעמדת החצובה וכך להשיג צילומי מוצר שייראו הרבה יותר מקצועיים.

טיפ מס׳ 3 – צלמו כדי לערוך

האם אי פעם הייתם עסוקים עד לשעות הקטנות של הלילה בכתיבת מאמר, ואז חשבתם שפשוט תערכו את זה בבוקר. אבל כשהבוקר הגיע מתברר לכם שאתם צריכים להתחיל שוב במשימה כי הטיוטה הראשונה הייתה כל כך מרושלת שייקח לכם הרבה יותר זמן לערוך את הטיוטה מאשר פשוט לכתוב אותה מחדש.

זה מה שקורה לצלמים ׳עצלנים׳. אם אתם חושבים שתוכלו לצלם כמה צילומי מוצר מרושלים ואחר כך להפעיל עליהם את הקסם שלכם בעזרת הפוטושופ, חישבו שוב.

אמנם, עריכת תמונות היא מיומנות שיכולה להשפיע באופן משמעותי ביותר על איכות התמונה המוגמרת, אבל עריכות אלה יכולות להגיע רק עד רמה מסוים. עדיף לחשוב על העריכה כעל יצירה של נגיעות קטנות שנועדו לשפר יצירה אמנותית שהיא נהדרת מלכתחילה. כלומר, אם לאחר הצילום אתם צריכים לשנות את הרקע או לחתוך משהו מהתמונה, זו בעיה.

כשאתם מצלמים את תמונת המוצר שלכם, נסו לצלם לצורך עריכה. הלך רוח שכזה יעזור לכם לצלם בידיעה שאתם מתכננים עריכה מינימלית שתפקידה רק לשפר את הצילום ולא לשנות אותו לחלוטין. זה יביא בסופו של דבר לתוצאה הרבה יותר מושלמת.