למה חשוב שבחנות הווירטואלית שלך יהיו תמונות איכותיות?

בעולם המסחר שבו הוויזואליות מהווה גורם מרכזי לכך שאנשים מחליטים כן או לא להוציא את הכסף שלהם מהארנק, ישנה חשיבות עצומה לשימוש מושכל בגרפיקה ובתמונות. הפרסום והשיווק הנעשים באמצעות האינטרנט, מושתתים בעיקרם על תוכן כתוב ונוסחאות מוצלחות, שגורמות לאתרים לעלות במקומות של תוצאות החיפוש בגוגל. עם זאת, מה שמכריע את הכף ועשוי לגרום לגולש להישאר עוד זמן מה באתר – כלומר מעלה את הסיכוי שהוא יבצע רכישה – זה העיצוב שלו.

מדוע ישנה חשיבות גדולה לנושא העיצוב כאשר בונים חנות וירטואלית?

מבחינת הלקוחות הפוטנציאליים של העסק שלכם, גלישה אל חנות אינטרנטית כמוה ככניסה לחנות פיזית. החוויה והאווירה שהחנות הווירטואלית מספקת, צריכות להיות ברמה גבוהה מספיק בכדי שלקוח יחליט לבצע רכישה אונליין, במקום לגשת לחנות עצמה. הדרכים לעשות זאת הן מגוונות, כאשר בין היתר ניתן להשקיע מאמץ בנוחות הגלישה, בנגישות לאנשים עם מוגבלויות, בשיטוט פשוט ויעיל בין המוצרים ובאופן כללי – במתן תחושה כי האתר הוא ידידותי וכי הגלישה בו היא כשלעצמה חוויה נעימה שאדם יבחר לעבור שוב ושוב.

בנוסף לכל אלו, שימת הדגש בעניין העיצוב חייבת להיות על איכות התמונות של המוצרים העומדים למכירה. בניגוד לאתרים עסקיים של ארגונים המעניקים שירות כלשהוא ואינם מוכרים סחורה של ממש, לא ניתן להסתפק בגרפיקה יפה ובפונטים צבעוניים. חנות באינטרנט אשר מוכרים בה פריטים מסוימים – בין אם אלו פריטי ריהוט, בגדים, נעליים או אפילו פירות וירקות – צריכה להמחיש באופן המיטבי את הוויזואליות של מה שאדם שוקל לרכוש. מסיבה זו, תמונות איכותיות וצילום המתעד את הסחורה בצורה הטובה ביותר, המעניקה לגולש את מקסימום המידע שניתן לקבל מתמונה של דבר מה, הן הכרח במידה ובעלי האתר מעוניינים לקדם את המכירות שלו.

האם צריך שבאתר עסקי עם חנות וירטואלית יימצאו תמונות של כלל הסחורה?

כמו שלכל ענף בשוק ישנם המאפיינים שלו והחנויות הפיזיות אינן נראות זהות זו לזו, גם כשמדובר באותו תחום כמו ביגוד למשל, כך גם בחנויות האינטרנטיות. חנות מקוונת של ענף מסחר מסוים, לעולם לא תהיה זהה למתחרה שלה ובוודאי שלא לחנויות וירטואליות של תחומי מסחר אחרים. בשל כך, יהיו ענפים כמו סופרמרקטים למשל, בהם ישנו הכרח לצלם את כל סוגי הסחורה למיניהם, החל מן האבוקדו ועד לעוף הקפוא – זאת לעומת ענף הביגוד, שבו קיימות מידות רבות מאותו הדגם ובאופן טבעי לא כולן יצולמו, אלא רק דוגמה אחת מכל סוג של בגד.

תמונה אמיתית, בצירוף לפירוט בטקסט של האינפורמציה החשובה ביותר באשר לפריט העומד למכירה, הן כבר שלב אחד קדימה העשוי להוביל את הלקוח הפוטנציאלי אל הקופה. כאשר אדם אינו יכול לבחון את המוצר בעיניו שלו, חשוב להעניק לו את הדבר הכי טוב הבא, שהוא כאמור תמונה איכותית מספיק.